Kurumsal Değişim ve Gelişim Yönetimi
Kurumsal Değişim ve Gelişim Yönetimi

Bu programın amacı, Sigorta sektörünün değerli vizyonuna ve stratejisine gelecekte yön verecek yönetici veya adaylarını, profesyonel yönetim yaklaşımlarını geliştirmek ve bulundukları kuruma en üst seviyede yönetim yetenekleriyle katma değer yaratmalarına yardımcı olmaktır.  Bu amaca ulaşmak için aşağıda belirtilen yetkinlikler geliştirilecektir;

  • Yönetici veya adaylarına, kurum içi yönetim değerlerini çağdaş yönetim yaklaşımlarıyla aktarmak.
  • Takım üyelerinin gelişimi için kullanacağı yeteneklerinin kanıtlanmış liderlik teknikleriyle artırılmasını sağlamak, kendi takım üyelerinin üst seviyede becerilerini geliştirmek ve hedeflerin gerçekleştirilmesinde liderlik özelliklerinin takım üzerinde uygulama yaklaşımlarını kazandırmak.
  • Daha iyi bir yönetim sergilemek için, katılımcıların farklı potansiyellerini ortaya çıkarmak ve verimli yönetim gerçekleştirmek için ne gibi güncel çabalara girmeleri gerektiğinin anlaşılmasını sağlamak.
  • Günümüz liderliğinde etkin olan dönüşümcü liderliğin gereklerinin neler olduğunun anlaşılması ve var olan liderlik potansiyelinin ortaya çıkarılarak en uygun profilini oluşturulmak.
  • Liderlikteki güç kaynaklarının neler olduğunu ve kişisel gelişimlerinde amaca ulaşma yöntemlerinde bunların nasıl kullanılacağının anlaşılmasını sağlamak.

 

KURUMSAL DEĞİŞİM VE GELİŞİM YÖNETİMİ

  • Kurum içi farklılıkların yönetimi
    • Farlılıkların Önemi ve Kaynakları, Farklılık Yönetim Stratejileri, Kuruma Katkıları ve Zorlukları
  • Yöneticilik uygulamalarında yaratıcı düşünme ve yenilikçi (inovatif) yönetim
    • Yaratıcılık ve Yenilikçilik Kavramlarının Anlamları ve İlişkisi, Yaratıcılığı Keşfetme ve Geliştirme Yöntemleri, İnovasyonun Kurumlara Sağladığı Kazançlar ve İnovatif Düşünme ve Karar Verme
  • Kurumsallaşma problemleri ve kurumsal yönetime geçiş
    • Kurumsallaşma Süreci ve Adımları, Kurumsallaşmanın Önündeki Engeller, Kurumsal Yönetimin İşletmelere Kazandırdığı Üstünlükler
  • Organizasyon geliştirme teknikleri
    • Organizasyon Geliştirme Kavramı ve Süreci, Organizasyon Geliştirmenin Amaç ve Hedefleri, Organizasyon geliştirme Yöntemleri: Bireysel ve Örgütsel Yaklaşımlar
  • Kurumsal sosyal sorumluluk ve etik anlayış
    • Kurumsal Sosyal Sorumluluğun İşletmelere Sağladığı Üstünlükler, KSS Projelerinden Örnekler, Etik Değer Kavramı, Etik Anlayışın Oluşturulmasında Örgüt Kültürü ve İkliminin Rolü
  • Kurum ve paydaşlarla ilişkiler yönetimi
    • Kurumların İç ve Dış Paydaşları, İlişki Yönetimi Süreci ve Unsurları, Paydaşlarla İlişkilerin Etkin Yönetimini Belirleyen Faktörler ve Başarılı İlişki Yönetiminin Sonuçları.
  • Kurumsal imaj ve itibar yönetimi
    • Kurum Kimliği ve Kurum İmajı Kavramları, İmajı Etkileyen Faktörler, İtibar Kavramı ve Kurumsal İtibarın Belirleyicileri ve Sonuçları, İtibar Yönetimi
  • Yönetici ve kurum başarısında sürdürülebilirlik
    • Sürdürülebilirlik Kavramı, Sürdürülebilirliği Sağlayan Koşul ve Uygulamalar, Sürdürülebilirliğin  Yönetici ve Kurum Başarısındaki Rolü
  • Kurumsal İyileştirme ve Geliştirmede liderlik yaklaşımları
    • Liderlik Yaklaşımları ve Modelleri, Kurumsal Gelişmeyi Sağlamada Gereksinim duyulan Liderlik Türleri ve Nitelikleri
  • Kurumsal değişim ve kurum kültürü geliştirme
    • Değişim Kavramı, Değişim Türleri ve Nedenleri, Değişim Engelleri, Kurum Kültürünün Temel Ögeleri ve Fonksiyonları, Kurumsal Değişimde Kurum Kültürünün Rolü ve Önemi

 

  • Yöneticilik görevine yeni başlayanlar
  • Yönetim pozisyonunda bulunanlar
  • Şirket içi potansiyel yönetici adayları


Platformunuzu seçin ve Paylaşın!