Yıldız Teknik Üniversitesi Elektrik Mühendisliği bölümünde Lisans, YTÜ İşletme Yönetimi bölümünde Yüksek Lisansını tamamlamıştır. Şu anda, YTÜ Sosyal Bilimler Enstitüsünde; Yönetim, Organizasyon ve Örgütsel Davranış üzerine Doktora programını sürdürmektedir.
Üst düzey satış yöneticisi olarak çalıştığı süre içerisinde ITT World Directories Inc.’ de satış yönetimindeki başarılarından dolayı Ülkelerarası Yönetici takdir ödülünü ‘‘Management Recognition Award.1991’’ almaya hak kazanmıştır. Sonrasında, sırasıyla Emek Hayat Sigorta A.Ş ve Güneş Hayat Sigorta A,Ş.’(Vakıf Emeklilik A.Ş) de Satış ve Pazarlamadan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı görevlerinde, üst düzey yönetici olarak çalışmıştır. 1997–2003 yılları arasında Doğan Hayat Sigorta A.Ş (BNP Paribas Cardif Emeklilik A.Ş.)’de Kurucu Genel Müdür ve Yönetim Kurulu Üyesi olarak görev yapmıştır. Mayıs, 2003 yılında profesyonel yöneticilik çalışmalarında elde ettiği bilgi ve deneyimlerini, yönetim danışmanlığı ve eğitim alanında paylaşmak üzere Etkin Eğitim ve Yönetim Danışmanlığı Şirketini kurmuştur. Sigorta ve Bireysel Emeklilik sektörünün yanı sıra Endüstriyel şirketlere yönelik danışmanlık ve kurumsal eğitim hizmetleri vermektedir. Satış mesleğinin gelişimi üzerine çeşitli eğitimlerin yanı sıra, bu mesleğin öneminin ve saygınlığının yaygınlaşması amacıyla; Şubat, 2010 da “Satış Adamları Derneği” nin kuruluşunu gerçekleştirmiş ve şu anda bu derneğin Yönetim Kurulu Başkanlığını yürütmektedir. Bunların yanı sıra; TSEV’ de temel sigortacılık eğitim programında ve kişisel gelişime dayalı özel eğitim programlarında eğitimler vermektedir. Ayrıca OKAN Üniversitesi, MYO’ unda Öğretim görevlisi olarak; “İşletme Stratejileri, Örgütsel yapılar ve Davranışlar, Satış planlama ve Operasyonları, Kişisel Gelişim ve Profesyonellik, Sonuç Odaklı Proje Yönetimi, İşletme Yöneticiliği” derslerini vermektedir. Bunun yanı sıra, YTÜ, Sürekli Eğitim Merkezinde İşletme yöneticilerine yönelik hazırlanan “Mikro İşletme Yönetimi Eğitim Programı” nın eğitim koordinatörlüğünü yapmıştır. Tüm bu çalışmalarının yanında, sektöre yönelik bilgi ve deneyimlerini araştırmacı ve yenilikçi yaklaşımıyla, ”Sigortacı gazetesi” nde aylık köşe yazılarıyla paylaşmayı sürdürmektedir.
Satışta farklılıkların ortaya çıkarılması, Süreç yönetimi, Verimliliği ve üretkenliği ölçme süreçleri, İnsan odaklı yenilik yönetimi anlayışında çalışanın önemi ve yönetimi, Yeni başlangıçlarda çalışanlar üzerinde tutum ve davranış değişiminin yönetimi, Müşteri- satış danışmanı- Satış ilişkisinde sinerjik kazanımların keşfedilmesi. Satıcı gelişimine süreklilik kazandıracak tutum ve davranışların kazandırılması, Satış yönetiminde parametrik değerlerin önemi ve uygulanabilirliği, Etkin müzakere teknikleri, Çalışanları elde tutma ve kazanma yaklaşımları, Yönetici geliştirme ve Liderlik profileri ile ilgili eğitim ve danışmanlık gibi günümüzün önemli konularında kurumlara hizmet vermektedir.
Yurt içinde katıldığı eğitim programlarının yanı sıra; Yurt dışında katıldığı bazı eğitim programları ve yerleri de aşağıdaki şekilde sıralanmıştır.
“The Invitational Life Insurance, Top Management Seminar, Tokyo, Japan; Sales
Management Program (Part III), Motivation, Team Building, Training, Brussels
Belgium; Sales Management Program (Part II), Control, Time Management, Problem
Solving and Decision Making, Oldham, U.K.; Sales Management program (Part I), Leadership and Communication, Coventry, U.K.” Basic Management Techniques, İstanbul, Türkiye
İyi bir satış sunumunu başarıyla sonlandıran nedir? Ezbere dayalı, sadece tekniğin zorunlu kıldığı adımları mı takip etmek, yoksa satış bilginizin filtresi olarak pratikte açığa çıkardığınız beceri ve özellikleriniz mi? İyi bir satış profesyoneli olarak sizden beklenen, satışı başarıyla tamamlamanız ve şirketiniz için yeni bir değer yaratmanız ise, o halde zamanı maliyetlendirin ve satış bilginizi pratik beceriler üzerinde sonuç odaklı hale getirin. Bu eğitim programıyla, katılımcılara satışta sonuca giden 15 adım uygulamasıyla pratik bilgiler verilecek ve her adımın sonunda sigorta uygulamalı örneklerle adımların sonucu nasıl etkileyeceği tartışılacaktır.
Bu eğitim programı, işyeri ortamında ortaya çıkan çalışan rekabeti içinde, kendi performanslarının iyileştirilmesi için fırsat arayan ve gelişimlerini hızlandırmak isteyen çalışanların, işbirliklerini geliştirmelerine nasıl yardımcı olunması gerektiğinin cevabı olarak hazırlanmıştır. Programın içerikleri, çalışanın öğrenme ve deneyim kazanma beklentisini yanıtlayarak, takım üyelerinin başarılı olma isteklerine destek verecek yaklaşımların neler olduğu ve bunların nasıl uygulamaya konulması gerektiğini cevaplayacak bir şekilde tasarlanmıştır. Bu eğitim, hiyerarşik bir ilişki içinde ister dikey ister yatay seviyede olunsun, her bireyin bir diğerinin başarısına vereceği katkının yöntemlerinin neler olduğunun paylaşılacağı bir eğitim olacaktır.
İyi bir satış sunumunu başarıyla sonlandıran nedir? Ezbere dayalı, sadece tekniğin zorunlu kıldığı adımları mı takip etmek, yoksa satış bilginizin filtresi olarak pratikte açığa çıkardığınız beceri ve özellikleriniz mi? İyi bir satış profesyoneli olarak sizden beklenen, satışı başarıyla tamamlamanız ve şirketiniz için yeni bir değer yaratmanız ise, o halde zamanı maliyetlendirin ve satış bilginizi pratik beceriler üzerinde sonuç odaklı hale getirin. Bu eğitim programıyla, katılımcılara satışta sonuca giden 15 adım uygulamasıyla pratik bilgiler verilecek ve her adımın sonunda sigorta uygulamalı örneklerle adımların sonucu nasıl etkileyeceği tartışılacaktır.
Sonuç Odaklı Satış İçin 15 Pratik Adım ve Sigortacılığa Uyarlanması (ONLINE)
İyi bir satış sunumunu başarıyla sonlandıran nedir? Ezbere dayalı, sadece tekniğin zorunlu kıldığı adımları mı takip etmek, yoksa satış bilginizin filtresi olarak pratikte açığa çıkardığınız beceri ve özellikleriniz mi? İyi bir satış profesyoneli olarak sizden beklenen, satışı başarıyla tamamlamanız ve şirketiniz için yeni bir değer yaratmanız ise, o halde zamanı maliyetlendirin ve satış bilginizi pratik beceriler üzerinde sonuç odaklı hale getirin. Bu eğitim programıyla, katılımcılara satışta sonuca giden 15 adım uygulamasıyla pratik bilgiler verilecek ve her adımın sonunda sigorta uygulamalı örneklerle adımların sonucu nasıl etkileyeceği tartışılacaktır.
Bu eğitim programı, işyeri ortamında ortaya çıkan çalışan rekabeti içinde, kendi performanslarının iyileştirilmesi için fırsat arayan ve gelişimlerini hızlandırmak isteyen çalışanların, işbirliklerini geliştirmelerine nasıl yardımcı olunması gerektiğinin cevabı olarak hazırlanmıştır. Programın içerikleri, çalışanın öğrenme ve deneyim kazanma beklentisini yanıtlayarak, takım üyelerinin başarılı olma isteklerine destek verecek yaklaşımların neler olduğu ve bunların nasıl uygulamaya konulması gerektiğini cevaplayacak bir şekilde tasarlanmıştır. Bu eğitim, hiyerarşik bir ilişki içinde ister dikey ister yatay seviyede olunsun, her bireyin bir diğerinin başarısına vereceği katkının yöntemlerinin neler olduğunun paylaşılacağı bir eğitim olacaktır.
İyi bir satış sunumunu başarıyla sonlandıran nedir? Ezbere dayalı, sadece tekniğin zorunlu kıldığı adımları mı takip etmek, yoksa satış bilginizin filtresi olarak pratikte açığa çıkardığınız beceri ve özellikleriniz mi? İyi bir satış profesyoneli olarak sizden beklenen, satışı başarıyla tamamlamanız ve şirketiniz için yeni bir değer yaratmanız ise, o halde zamanı maliyetlendirin ve satış bilginizi pratik beceriler üzerinde sonuç odaklı hale getirin. Bu eğitim programıyla, katılımcılara satışta sonuca giden 15 adım uygulamasıyla pratik bilgiler verilecek ve her adımın sonunda sigorta uygulamalı örneklerle adımların sonucu nasıl etkileyeceği tartışılacaktır.
Eğitim programı ile birlikte; sigorta sektöründe dağıtım kanal yapılarında, planlama çalışmalarına uygun yaklaşımların değerlendirilmesi, dağıtım kanal yapılanmasında, satış kanallarına yönelik takım tasarım ve örgütleme süreçlerinde etkin kanal oluşturulması, kanal satış yöneticilerinin etkinliğini ve verimliliğini arttırmak için motivasyon ağırlıklı liderlik becerileriyle kanal performans gelişimine yön verecek donanımını kazandırılması, verimli ve sürdürülebilir satış kanalları sisteminin yerleştirilmesi amacıyla, satış kanalı ödül ve teşvik sistemleri, performans değerlendirmesi ve kanalların denetlenmesi ve eğitimi gibi konular hakkında satış ekipleri için gerekli olan güncel ve yenilenmiş bilgilerin değerlendirilmesi, şirket bazlı satış kanallarının güncel verilerle verimlilik analizlerin yapılması sağlanacaktır.
Çapraz satış yöntemi kazancınızı katlamanıza ve müşteri sadakati oluşturmanıza katkı sağlayacak en iyi yöntemdir. Çapraz satışlar sayesinde sonsuz değer oluşturur ve sürekli fayda sağlayarak yeni potansiyeller yaratabilirsiniz.
Kurumların gelirlerini maksimize etmek amacıyla uygulamaya konan tüm satış faaliyetlerinin, hedeflenen sayısal değerlerde gerçekleştirme yaklaşımları aktarılarak, gerçekçi, ulaşılabilir, doğru, süreklilik esasına dayalı hedefler nasıl belirlenir ?
Dağıtım kanalı içinde birbirinde bağımsız ancak ortak çıkarları olan bir dizi işletme bulunmaktadır. Acenteler dağıtım kanallarının en kalabalık ağını oluşturan işletmelerdir. Ekonomik olarak kendilerinden bağımsız işletmelerin oluşturduğu bir dağıtım kanalını verimli yönetebilmek gerekmektedir. Fiziki dağıtım, koordinasyon, denetim gibi önemli işlevleri yerine getirirken aynı zamanda üretimin hedeflenen rakamlarda ulaşmasını sağlamak amacıyla bir takım motive edici araçlar da kullanmaktadır. Bu eğitimde acente ağının genişletilmesi ve verimli tutundurulmasının öğrenilmesi sağlanacaktır.
Bu eğitim programının temel amacı, sigorta satış kanallarında satış yapan çalışanların kilit olarak değerlendirilen dört (4) önemli satış yaklaşımına yeni fırsatlar sunmaktır. Sigorta satışının başarıyla sonlandırılması için uygulanan satış adımlarını değerlendirmenin yanı sıra, satışı yakından etkileyen bu “Kritik Alanları” değerlendirmiş olacağız.
Liderlik, organizasyon içi davranış alanında yapılan en önemli araştırma ve tartışma konularından biridir. Google’da 500 milyona yakın web sayfası, Google akademi’ de 200 bin üzerinde dergi, makale ve kitap listelenmektedir. Liderliğin satış yönetiminde ki önemi ve değerlendirilmesi yapıldığında, satış yöneticisi için birden çok rol beklentisi tanımı yapılır. İyi bir Lider, deneyimli bir akıl hocası, performans artırıcı bir koç, güvenilir bir arkadaş... Esasında, satış yöneticisi olarak hepsinin üstesinden gelerek, kendinize yeni bir bakış açısı edinmeniz ve keskin, üretken, yüksek özellikli bir satış gücü geliştirmeniz beklenir sizden! İster saha ister ofis içi satış gücü yöneten birisi olun, sizden beklenen takımınızın performansını sürekli kılmanızdır. Şayet bu sigorta satışı ise daha da kritik bir önem taşır. Satış yönetimi, satıştan başka birçok görevi üstlenmeyi içerir. Satışa uygun doğru yetenekleri keşfetmek, bunları elde tutmak, eğitmek ve geliştirmek, satış planları yapmak ve hedefleri beklenenden de yüksekte gerçekleştirmek.
Sigorta ürünü; görülemez, elle tutulamaz ve dokunulamazdır! Sahipliliği konusunda güven duygusunun baskın olduğu taahhütlere ve vaatlere dayalı çabaların öne çıktığı bir çalışma yöntemi gerektirir. Tabii ki, başlangıçta; fikir satıyorsun, güven satıyorsun, vaatlerini satıyorsun ve kendi becerilerini satıyorsun. Bu o kadar büyük bir zorluktur ki, sigorta satışına tutkuyla başlayan genç ve deneyimsiz yeteneklerin bu işten hızlıca kopmasına neden olur. Çoğu sigorta satıcısı ilk 1 yıl içinde ayrılır. Çoğu acente de deneyimsiz sigorta satıcısı almaya korkar. Ancak, bu olumsuz durumu sadece ve sadece düşüncenizin gerçekleşmesine inanarak kolayca olumlu hale dönüştürebilirsiniz. Sizin donanımlı hale gelmeniz, deneyimsizliğinizi ortadan kaldıracak ve uzman satıcılar kadar sigorta satışını kolayca yapabileceğiniz bir profesyonel görünümüne kavuşmuş olacaksınız. Daha sonra yarım kalmış bir hikayenizin olmaması ve önünüze çıkacak zorlukları kolayca aşmanız için, her bir adımını sigortayla örneklendirerek “Sigorta İçin Temel Satış Adımları” eğitim programını hazırlamış bulunmaktayız.